بودجه ۱۵.۵ هزار میلیاردی سازمان بهزیستی برای تسهیلات اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور از افزایش بودجه تسهیلات اشتغالزایی این سازمان به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محسن ایروانی معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ تسهیلات ابلاغی در حوزه تسهیلات اشتغال مددجویان سازمان بهزیستی ۳ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۱۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به افزایش این بودجه در سال ۱۴۰۳ به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گفت: از محل جزء ۴ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان و از محل جزء ۳ حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال اختصاص یافته که در مجموع این مبلغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

ایروانی همچنین در خصوص تعهدات اشتغال سازمان بهزیستی در چند سال اخیر گفت: در سال ۱۴۰۰ تعهد سازمان بهزیستی برای تسهیلگری اشتغال ۶۰ هزار و ۱۱۹ نفر که ۶۱ هزار ۴۶۵ نفر عملکرد اشتغالزایی این سازمان معادل ۱۰۲ درصد تعهدات بوده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور افزود: در سال ۱۴۰۱ تعهد سازمان بهزیستی۶۳ هزار ۷۲۷ نفر بود که ۸۷ هزار و ۲۰۶ نفر معادل ۱۳۷ درصد تحقق اشتغالزایی و در سال ۱۴۰۲ تعهدات سازمان بهزیستی ۶۷ هزار و ۵۵۱ در سامانه ملی رصد اشتغال داشته که عملکرد این سازمان ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر معادل ۱۵۳ درصد تحقق یافته است.

وی همچنین در مورد میزان اشتغال مددجویی در دولت های گذشته گفت: متوسط اشتغال ایجاد شده در دولت دهم ۳۱ هزار ۲۵۳ نفر بوده، در دولت یازدهم ۴۲ هزار ۸۸۱ نفر و در دولت دوازدهم ۵۷ هزار ۸۷۲ نفر و در دولت سیزدهم طی حدود سه سال ۷۸ هزار ۱۲۲ نفر بوده است.
ایروانی با بیان اینکه تعهدات هر سازمان در سامانه ملی رصد اشتغال کشور هر ساله مشخص می شود، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت میدانی این اشتغالزایی ها را نظارت و مورد صحت سنجی قرار داده و عملکرد هر سازمان را در پایان سال اعلام می کند.

کد خبر 115827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =